Lista produktów
W górnej sekcji znajduje się moduł sortowania produktów dla administratora sklepu. Produkty można posortować wg:
- kategorii,
- numeru ID (identyfikator systemowy produktu),
- kodu produktu,
- kodu EAN (kod kreskowy),
- nazwy,
- ilości,
- widoczności dla klientów sklepu,
- dostępności dla klientów sklepu,
- nowości,
- promocji,
- wyróżnienia,
- oferty specjalnej.
Można też określić, ile produktów na stronie administracyjnej ma być wyświetlanych. Każdą z wybranych sekwencji sortowania kończymy komendą Wyślij zapytanie.
Poniżej modułu sortowania pokazana jest lista produktów z podstawowymi informacjami:
- obrazek,
- podstawowe dane o produkcie,
- ceny,
- opcje (wybrane działania na produkcie),
- operacje (akcje, którymi zarządzamy całym produktem): usuń- kasowanie produktu z bazy sklepu; edycja – zmiana ustawień; kopiuj – zdublowanie produktu; porównywarki- wybór porównywarek cenowych dostępnych na rynku, z którymi sklep ma połączenie).
Lista ta pozwala również na wykonywanie masowych zmian ustawień parametrów na niej widocznych. Można zmienić: ceny, ilość dostępnych produktów, ustawić dostępność produktów, ich parametry w zakresie nowości i promocji dla całej listy widocznej na stronie i całość zapisać przyciskiem Aktualizuj. Dzięki temu nie ma konieczności edytowania każdego produktu z osobna.
Zmiany pozostałych parametrów wymagają wejścia w edycję poszczególnego produktu.
Sekcja Operacje pozwala na:
- usunięcie produktu - wykasowanie z bazy sklepu wszystkich informacji o produkcie. UWAGA: usuwany produkt nie zapisuje się w buforze katalogu "trash" – nie ma możliwości przywrócenia produktu ze śmietnika serwisu,
- edycję produktu – zmianę ustawień parametrów omówionych poniżej,
- kopiowanie produktu – tworzony jest klon produktu, w którym należy zmienić przynajmniej kod produktu, aby odróżniał się czymś od bazowego produktu. Klon produktu zyskuje natomiast w bazie inny nr ID (każdy produkt ma indywidualny nr identyfikacyjny),
- dodanie produktu do porównywarek.
W celu połączenia bazy sklepu z porównywarkami (Ceneo, Nokaut, Radar) należy wejść w listę produktów TiShop'a i każdy produkt ustawić wg następującego schematu:
- na liście produktów w sekcji operacje klikamy na "Porównywarki",
- ustawiamy "Eksport do porównywarek" na "Tak",
- wybieramy z listy Ceneo odpowiednią kategorię oraz rodzaj produktu (jeśli nie pasuje do wymienionych, to zaznaczmy "ogólny"),
- wybieramy z listy Nokaut odpowiednią kategorię,
- całość "Zapisujemy".
Synchronizacja z bazą porównywarek dokonywana jest raz na dobę (ok. godziny 23.00).
Następnego dnia można wygenerować pliki .xml dla porównywarek.
Wchodzimy na stronę www.twoja-domena.pl/webcm_ceneo.xml gdzie powinny być zapisane dane o integrowanych produktach z porównywarką Ceneo. Kopiujemy link i przekazujemy Ceneo.
Tak samo z Nokautem- link www.twoja-domena.pl/webcm_nokaut.xml zawiera dane o integrowanych produktach z Nokautem.
Należy pamiętać, że synchronizacja plików xml z bazą TiShop'a odbywa się codziennie ok. 23.00. Produkty przeznaczone do integracji muszą być ustawione do tej integracji przed synchronizacją plików .xml, aby w kolejnym dniu porównywarki otrzymały informację o wybranych produktach.