Poradnik pozycjonowania strony internetowej
SAMOUCZEK DO OPTYMALIZACJI CZYLI SEO
Każdy właściciel firmy zastanawia się, jak dotrzeć do klientów i sprzedać swoje produkty i usługi. Podstawą dotarcia do klientów w dzisiejszych czasach jest strona internetowa. Nowoczesna strona to taka, która jest dostosowana do wszystkich urządzeń, w tym do komórek czyli responsywna.
Działania SEO (z angielskiego search engine optimalization) polegają na takim dostosowywaniu treści i kodu strony, aby być wyszukiwanym w naturalnych wynikach Google po wybranych hasłach. Jest to proces ciągły, ponieważ algorytmy wyszukiwania zmieniają się w czasie i należy stale dbać o jakość strony internetowej, aby utrzymać dobre pozycje w wyszukiwarce. SEO jest więc bazową częścią szerszego zagadnienia, jakim jest pozycjonowanie.
Kluczowe elementy działań SEO:
1) struktura serwisu i strony kluczowe
2) parametry strony
3) nagłówki
4) treść
5) formatowanie treści
6) przekierowania
7) adresy url
8) linkowanie wewnętrzne - mapa serwisu xml
9) indeksowanie - plik robots.txt
10) grafika w serwisie
11) strona błędu
12) certyfikat SSL
13) mikroformaty/metadane
14) pozycjonowanie produktów w sklepie